Stickad mössa, massa snö och ekollonbarn

Tadaa! Ett stycke stickad mössa med boll.
Inte illa va?
 
Det här med att sticka är ju fortfarande ganska nytt för mig, men nu tror jag ändå att jag börjar få kläm på det. Kanske ska en ta och börja sticka efter mönster eller ännu bättre en tröja?
 
Mössan passar ju otroligt bra i den rådande väderleken.
För jisses vad det har snöat här i Götelaborg. I går fick jag ta mig till fots halva vägen till jobbet och i dag odlar jag blåmärken på låret efter en oerhört graciös vurpa.
Vad väntar i morgon tro? 
Kanske ska ta på mig mössan och hoppas att den bringar lite tur.
 
Mössan är stickad i Svarta fåret Ulrika och storleken på stickorna kommer jag inte ihåg. Det var ju lite av ett freestyleprojket det häringa. Som ni kanske ser så blev maskorna snyggare och snyggare ju längre upp på mössan jag kom.
Övning ger färdighet hörni!
 
 
Titta! Mina ekollonbebisar har snart gått och blivit ekollonbarn.
Sjukt najs.
 
 
Har ni sett så möe snö?
 
/Tina
 
 
#1 - - JUNITJEJ:

Vilken underbar mössa!

Svar: Men tack snälla! :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp