Ledighet

Jag har lite svårt att sitta still. Vet jag att jag har några dagars ledighet framför mig så bokar jag mer än gärna upp dessa dagar till diverse projekt.
Precis som nu.
Jag är ledig ända tills på måndag. 
Så jag gjorde mig en hel lista med saker jag skulle hinna med för varför sitta på stjärten och inte göra något när det finns massa nyttiga saker man kan göra?
 
När vi flyttade till större var ett av löftena till mig själv att jag skulle klämma in mer växter och jag kan tycka att det går ganska bra.
Titta på det här ekollonet till exempel i min fina ekollonvas som jag fick när jag fyllde år. 
Bakom Herr Ekollon ryms Fru Citron. 
Ja det blir mycket trädodling som ni förstår, hur ska en annars fylla 58 kvm?
 
En annan världsbästgrej är den här piedestalen från IKEA. Lätt årets bästa köp.
 
Framfö soffan skymtar ni ett annat av veckans projekt, jupp.
TRE inlämningar tänkte jag ro i land.
 
 
Jag fick en väldigt bra-å-ha julklapp av sambon, en kökspall.
Inte lätt när man är kort.
Den har fått sig en omgång färg på benen och ser väldans festlig ut.
 
Det som syns i bakgrunden är mitt blivande nattduksbord. Färgen är samma som på den blå lilla byrån.
 
Den här stolen har också fått sig en omgång färg och väntar på att få sig en liten sittdyna i det festliga tyget.
 
 
Annars då?
Jo förutom lite städning av garderober och skafferier är det väl ganska lugnt...
 
/Tina
 
 
Upp