Kudde med bollkant

Tisdag kväll och här sitter jag och knattrar på min nya dator.
En helt ny värld.
Känner mig fri som faktiskt kan lämna vägguttaget och ta med mig datorn dit jag vill. Datorn jag hade tidigare var helt batterilös och var tvungen att sitta i väggen för att fungera. 
Men nu, nu kan jag tamigtusan sitta precis var jag vill. 
Men så var det det här med att vara vanemänniska. En sitter ju ändå helst vid bordet i vardagsrummet och knattrar för här har man fri syn ut genom fönstret och kan sitta och filosofera. 
Vanor är ju ändå rätt gött ändå.
 
Jag har sytt klart kudde numero två. Det bev en med rutigt tyg och virkad bollkant.
 
 
Superenkelt mönster till kudden hittade jag hos Johanna i Kulla, som alltid hittar jag inspiration hos Johanna.
 
 
Bollkantsmönstret har jag testat någon gång tidigare och det är ett engelskt mönster jag hittat här.
 
Jag måste ju såklart flika in med lite ekollonsuppdatering. 
Har ni sett va! Lyckan över en egen ekskog i köket är total.
Det här är min favvo, Hermione heter hon.
 
Nu blir det nog inte fler kuddar på ett tag. Jag må vara vanemänniska men lite variation får det allt vara.
Näst på pysselschemat står att klä om stolarna till matsalsbordet. Pilligt, klurigt och lite tålamodskrävande. 
Men ack, resultatet är ju totally värt det liksom.
 
/Tina
 
 
#1 - - Joanna- Från 95- 65 kg!:

fina kuddar

Svar: Tack! :)
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Annette - My Rose Valley:

Hej Tina
Vilka fina kuddar. Och hur i hela världen har du lyckats driva upp det ekollonet? Det är ju helt fantastiskt. Jag är imponerad. Gillar bollkanten på kudden och färgerna. Nu blev jag inspirerad att göra nya kuddar till soffan.
Kram

Svar: Hej Annette!Tusen tack för kuddkärleken :). Ekollon har tagit tid alltså, Fick vänta i monader innan det blev ett skott. Men sen en dag så började de gro nästan hela bunten och nu har jag fyra små ekar :). Det bästa är nog att plocka dem på hösten när de precis fallit till marken och sen lägga dom på en tallrik med vatten för att låta dem gro.

Kram!
alltomkerstin.blogg.se

Upp