En påsk i Köpenhamn

Hej April! 
Du är hjärtligt välkommen vill jag säga. Mars flörtade lite med våren men jag kan tänka mig att april kommer bli störtförälskad,
det ser jag fram emot.
 
I förra helgen åkte hela stora familjen med respektive till Köpenhamn för lite härligt påskmys á la solsken och god mat. 
Det känns som att alla stora högtider handlar om mat.
Men det kanske inte är så konstigt, det är ju väldans gott ändå.
 
I Köpenhamn strosade vi färglada Nyhavn fram i påskaftonssolsken,
ni hör ju.
 
Somliga åt våfflor medans andra lapade solksen.
 
Typ sådär najs kan en ha det i Köpenhamn.
 
På långfredagen drack vi påsköl på pub och påskaftonskvällen firades på en mysig liten restaurang vid namn Tight kan verkligen rekomenderas.
 
 
Jag tror säkert vi gick två mil varje dag.
Gjorde inte så väldans mycket när en stötte på sånt här ögongodis lite då och då.
 
Smygfotade en å annan husbåt.
Det såg lite sådär trevligt bohemskt ut. 
På andra sidan båten torkades det tvätt. 
 
På påskdagen begav vi oss till "andra sidan" Köpenhamn. 
Vi hade siktet inställt på Copenhagen street food
Vilket ställe sen, det fullkomligt vimlade av små foodtrucks och containrar med mat från världens alla hörn. 
Om det var gott?
OJA
 
 
Sådär härligt virrigt och stökigt.
 
Vissa hade finfina kakelplattor uppslängda på väggen. 
 
Ögongodis
 
/Tina
 
Allmänt, Resor | allt om kerstin, köpenhamn | |
#1 - - Emilia Åkerberg:

Så fina bilder! :)

Svar: Tusen tack! :)
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Josefin Nilsson:

Riktigt fina bilder! :)

Svar: Åh tack snälla! :)
/Tina
alltomkerstin.blogg.se

Upp