höstfärger

Hej hallå! Visst har ni väl märkt att hösten klampar på? Börjar nästan bli höstjackekyligt och halsduksdags. Äntligen om du frågar mig. Hösten är ändå min favoritårstid. Färglada träd, varma filtar och mycket te.
I löv it.
 
I går tog jag svängen om garnbutiken på vägen hem. Jag fick med mig en påse med härligt ulligt och mysigt garn. 
 
 
Detta gröna garn heter Ulrika och kommer från Svarta fåret. Vad har jag börjat med för projekt då, kanske ni undrar. Jo det ska bli en sjal.
 
Jag kan inte riktigt sluta virka sjalar, tycker det är så förbannat mysigt helt enkelt. Just detta garnet är gjort av 100 procent ull så den kommer bli väldigt mysig att vira runt axlarna en mörk och blåsig höstkväll.
 
Förutom garn fick jag även med mig lite ljung hem. För tillfället står det ute på balkongen och väntar på att få bli planterad. Det verkar som att balkonglådorna är slut i hela stan så vi får väl se om stackarna blir planterade innan snön kommer..
 
Taco hej!
 
/Tina
 
 
Allmänt, Virkat | allt om kerstin, alltomkerstin, virka, virka sjal | |
Upp