Världens enklaste höstpyssel

I dag när jag åkte hem från jobbet regnade det. Känns som att det var ett bra tag sedan. Den där höstlövsmulliga doften som sprider sig när det regnar vid den här årstiden är ju nästan som balsam för själen.
Den ba skriker ut "In och mys med dig för sjuttan!"
eller "Gör en lövgirlang av dom fina löven du gick 200 meter för långt från huset för att plocka på vägen hem, just do it!"
 
Så jag gjorde det. En lövgirlang allstå. Myser gör jag ju varje dag ändå liksom.
 
Och det här må vara ett av dom enkalste höstpysslen. Du behöver sytråd, nål, lite tejp och höstlöv. Jag trädde på tråden i nålen och stack igenom den i stjälken på löven och sen tejpade jag bara upp girlangen på hyllan. Simsalabim!
 
Förra året gjorde jag också en lövgirlang med lite olika sorters löv men i år kände jag för en lönnlövsgirlang.
 
Sådär såg det ut förra året.
 
Jag tänkte passa på att slänga in en liten uppdatering från köksfönstret också när jag ändå är igång. Det har flyttat in en pigg och glad lyckoklöver som sover gott på nätterna. Tanken är också att fönstret ska få en gardin, men det kanske är lika bra att hänga upp julgardinen direkt. Vad gäller lampskärmsslingan så är jag mer än supernöjd.
Tappa andanglad varje gång jag ser den.
 
Jag tycker nästan att det ser ut som att lövigirlangen svävar lite. Typ som att dom faller. 
 
Ta hand om er,
 
/Tina
 
 
#1 - - Isabelle:

Älskar första bilden, så fin!

Svar: Tack snälla! :)
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Vad vackert med höstlöven. Jag älskade verkligen idén. Så enkelt och minimalistiskt 😊

Svar: Tack snälla :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp