Hej då hösten

Är det kanske dags att säga hejdå till hösten? I går korkade vi upp första glöggflaskan och åt första pepparkakan för säsongen. 
Det kanske är dags.
 
Hösten har bjudit på ett riktigt kalas vad gäller färglada löv och soliga dagar.
Som den på bilden ovan när jag tog min nyvirkade sjal på promenad i parken där vi bor.
Det var nästan magiskt med alla färger. 
 
Det känns lite vemodigt att säga hejdå till hösten men om sisådär en månad och två dagar så är det ju ändå julafton. Kan ni tänka er va?
Jag har inhandlat adventsljustake och köpt mig en rödrosa azalea som jag hoppas håller fram till jul. Sen ligger även finaste julgardinstyget och väntar på att bli upsytt. 
DET ser jag fram emot.
 
Jag har just för tillfället satt tänderna i ett stickprojekt.
Det går lite sådär. Två stickor är en sticka för mycket helt enkelt. Jag behöver nog en hel bank full med tålamod om det ska blir något av det. Första gången jag stickade testade jag att sticka med rundtsticka. Det gick bra och fort. Nu har jag börjat testa att sticka med fyra stickor vilket helt enkelt är tre stickor för många. Vi får väl se vart det slutar men känner jag mig själv rätt så är jag för envis för att ge upp.
 
Jag hoppas ni får en mysig söndag och en härlig start på veckan. 
Nu längtar jag till advent och den knackar vääldigt snart på dörren :).
 
/Tina
 
 
Allmänt, Virkat | allt om kerstin, alltomkerstin | |
Upp