Den som väntar på något gott

Veckorna går i ultrarapid och det har då inte varit någon sommar och knackat på dörren inte. Lite åska bjöds det på i dag i vilket fall och MASSOR med regn. Regnjacka är standard nuförtiden.
 
Det är så mycket saker jag går och väntar på. Som sommarvärme och att gå barbent i kjol. Som att få tid över till att fortsätta virka mina mormorsrutor. Tjugosju färgglada rutor har jag fått ihop och jag väntar och längtar till den dagen dom är typ hundrasextioåtta så jag kan få mig en fin färgglad mormorsrutefilt. 
 
 
Sen väntar jag på att sy klart min klänning. Har ni sett vilken rackarns snygg dragkedjesöm! Inte illa för att vara en förstagångare va!?
Klänningen ska helst vara klar till fredag nästa vecka. Så jag får inte vänta allt för länge med den.
 
Sen väntar jag på att pionen i glöggflaskan ska slå ut. Den kanske väntar på att det ska bli jul.
Sorry pionen men hade ingen bättre vas. 
Hoppas inte den är för sur för nu har jag väntat bra länge på att det ska hända något.
 
Så väntar jag på att vår nysatta avokadobebis Mozart ska titta ut.
 
Men den som väntar på något gott... 
 
/Tina
 
Allmänt, Virkat | Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, avokadoplanta, sy klänning | |
Upp