Nybliven stickerska

 
Det är söndag och inte världens piggaste tjej som sitter här i dag. Hade en fantastiskt rolig kväll med mina fina kompisar här i går. Det börjar dra ihop sig för vissa att åka hem och då tyckte vi att det passade bra med en utgång. Dansade loss så mycket att jag har lite ont i nacken i dag. Men det var det värt för roligt hade vi ;). Jag har nu befunnit mig på utländsk mark i över två månader och det är inte förrän denna veckan som skolan börjat bli lite stressig, inlämning efter inlämning. Jag tycker dock det funkar väldigt bra och är glad att se att språket ändå utvecklats en del. Jag har ungefär en och en halv månad kvar här innan det är dags att åka tillbaka till Sverige. Helknasigt hur fort tiden går.
 
Kan ni tänka er att jag har stickat färdigt min rundsjal med garnet som jag köpte i Brighton. Mission accomplished kan man ju säga. 
 
 
Som jag nog tidigare berättat så är det lite av mitt nyårslöfte att lära mig sticka i år. Tycker jag har kommit en bra bit på vägen så nästa stickprojekt kanske blir ett par raggisar. Det allra bästa hade varit om jag kunde mönstersticka en tröja. Japp, det står på min lista :).
 
Garnet jag stickade med heter Sublime Baby Cashmere Merino Silk DK och det är riktigt mjukt och härligt som ni kanske kan tänka er :). Jag använde mig av rundstickor i storlek 4,5. När jag stickade la jag upp 80 maskor och sedan stickade jag fram och tillbaka tills jag fick den storleken jag ville ha och sedan virkade jag ihop den så den blev rund. Sjalen går inte dra flera varv utan det är en rund sjal bara helt enkelt. Tänkte det passade bra till våren att det inte är en alldeles för tjock sjal. Eller vi säger så iallafall, hade behövt köpa mer garn annars och det orkade jag inte ritkigt hehe. Så en lathetsjal kanske man kan kalla det. Men bra blev den i alla fall :).
 
 
 
Ja så nu kan ni helt enkelt kalla mig stickerska också. Det ni.
 
/Tina
Allmänt, Stickat | allt om kerstin, alltomkerstin, stickad rundsjal, stickat | |
Upp