Min första klänning

Min klänning är klar. Min första egensydda klänning är klar. Nästan så det bubblar lite i magen, och det beror inte på kasslergrytan jag åt till lunch. Lika mycket som det bubblar i magen, lika mycket kliar det i fingrarna att få sätta igång med nästa syprojekt. 
 
Klänningen fick äran att bäras på min examen i fredags. Tre fantastiskt roliga och emmellanåt kämpiga år av studier är över. Jag kan härmed skryta lite med en Filosofie kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap. Det firades med en rejäl smörgåstårta tillsammans med ett gäng goa människor. 
 
 
I sommar kommer jag med all säkerhet sitta fastnålad vid en symaskin. Att jag nästan flyttat till Göteborg går ju inte heller att ta misste på. 
 
Planen i sommar är i vilket fall som helst att bli ägare till en egen symaskin så en slipper snylta på mammas. Kanske någon har ett alldeles förträffliga tips om hur man skaffar sig en fräsig nybörjarsymaskin? 
Tips mottages mer än gärna.
 
 
Kan ni tänka er att solen sken förfärligt fint på åkern hos mor och far i fredagskväll. Då var det sommar kan jag säga. Varför han den där stilige karln tänkte kasta mig över staketet är en annan historia.
 
/Tina
 
Allmänt, Sytt | allt om kerstin, alltomkerstin, sy klänning, sytt | |
#1 - - Fredrikapåvinden:

Men åh vad fin den blev! Känner precis som dig att jag vill sitta klistrad vid symaskinen prick hela sommaren. Just nu syr jag på en helveckad ljusrosa kjol.

Ang att köpa symaskin har jag skrivit ett helt inlägg med tips om just det, dessutom är det ett par stycken som har kommenterat med egna erfarenheter kring sina symaskiner. Det kanske kan va intressant att läsa? jag länkar till det här i allafall: http://fredrikapavinden.com/2015/may/kopa-symaskin.html

Hoppas du hittar en passande symaskin! <3

Svar: Tack så mycket för tipset! Ska kika på det :).
alltomkerstin.blogg.se

Upp