Liljekonvaljkrans

Valet av blommor till årets midsommarkrans blev inte så svårt när det kryllade av liljekonvaljer i vägdikena. Det fick helt enkelt bli en liljekonvaljkrans. Det var första gången jag band en krans med hjälp av små buketter. Nedrans bra blev det.
Jag fyllde ut kransen med lite daggkopa, förgätmigej och alunrot. 
 
Inte nog med att den såg sådär försommarfin ut, någon prafym behövde en ju inte heller. 
Kände mig som min egen lilla parfymbutik när vi proppade i oss sill och snapsade rabarber- och jordgubbssnaps. Ja för fina vänner det har man som fixar både det ena och det andra.
 
I egensydd klänning och blomsterkrans firades årets ljusaste dag. 
Nu väntar jag spänt på nästa sommarfest. Och den, den är precis runt hörnet.
 
/Tina
 
 
Allmänt | allt om kerstin, alltomkerstin, blomsterkrans, liljekonvalj | |
Upp