Canterbury

 
Hej där. Jag förstår att det kanske finns några som är lite nyfikna på hur jag har det här i min lilla stad. Jag kan säga som så att det inte direkt går någon nöd på mig. Canterbury är en mysig liten stad som har lite av varje, affärer, pubar, promenadvägar och annat smått och gott. Något som jag har blivit lite smått förtjust i är alla färgglada dörrar. I ett myller fullt av tegelhus och sneda gator så finns dom lite varstans. Ibland är de lila ibland rosa. Men framförallt är de färglada pch det piggar upp det lite tråkiga vädret. Det har inte undkommit mig att det är ganska regnigt här i England men jag skulle tippa på att det är ungefär linande väder där hemma. Fast lite solsken har vi fått och det tackar vi för :).
 
Hur bor jag då? Vad gör jag? Jo, jag och en till klasskompis från Sverige delar lägenhet med en kille från Taiwan. Vi är ett dream team. Lite som Knatte, Fnatte och Tjatte. Vi har väldigt roligt ihop och trots den dåliga spisen så lyckas vi ändå hålla humöret uppe. Mitt rum är litet med en säng, en byrå, en garderob och ett skrivbord i princip men också att inte förglömma, en brun heltäckningsmatta! :) Ja, britterna har en liten förkärlek för de där heltäckningsmattorna, men visst är det lite småcharmigt.
 
Skolan vi läser på är väldigt stor och fräsch. Canterbury är en studentstad så det kryllar av studenter lite vartsans.
 
 
Det Canterbury främst är känt för är dess Katedral och Canterbury tales. En väldigt mäktig byggnad som syns var man än rör sig i staden.
 
 
Äta tycker vi ju om också och förutom pubmat så har de en del mysiga caféer på den lilla shoppinggatan. För det mesta lagar vi mat själva men det är klart att vi är värda en god soppa lite då och då :)
 
 
Okej så för att sammanfatta början på min vistelse så har jag gjort en liten för- och nackdelslista, Vi får se om den förändras under tiden :)
 
Fördelar: Staden, närhet till naturen, kompisarna, skolan och britter.
Nackdelar: Mjölken, spisen, punden (ligger ju alldeles för högt), sopsorteringen och britter,
 
Önskar er en fortsatt fin torsdag!
Allmänt | allt om kerstin, alltomkerstin, canterbury | |
#1 - - Victoria:

Åh så roligt att läsa & se hur du har det.

Upp