Bebistossor

Strax innan jag åkte iväg till England virkade jag ihop ett par tossor till en liten tjej. Vid det tillfället var det väldans kallt och snöigt så jag tänkte att det skulle passa alldeles utmärkt med ett par varma tossor. Eftersom att jag inte själv är särskilt klok på hur stora bebisfötter är så använde jag mig av det fantastiska sökverktyget Google och lyckades hitta någon sida där det stod på ett ungefär hur stora ett par 3 månaders fötter var. Efter att jag testat mig fram fick jag ihop ett par mysiga små tossor. 

Tossorna har jag virkat med virknål 4 i Scheepjeswool Stonewashed XL. Förhoppningsvis så passar de små tossorna hela vintern och lilla tjejen kan mysa runt i sina varma tossor så länge som det bara går.

 
 
 
Ha en fortsatt fin måndag!
Allmänt, Virkat | allt om kerstin, alltomkerstin, virkade bebistossor, virkblogg | |
Upp