London

 
I helgen som var tog jag mitt pick och pack och åkte en sväng till London. Lite trött och med stel sovnacke satte jag efter två timmar fötterna på Londonisk mark. Där mötte jag upp ingen mindre än min kära kille. Långweekend i London minsann! 
 
Det var andra gången jag var i London och eftersom att det var 4 år sedan sist så var det kul att se staden med lite andra ögon. Även om London är lite av ett shoppingparadis blev det inte särskilt mycket shoppat. En teburk och en gul fin regnjacka fick följa med dock. För regnar, det gör det ju.
 
 
Lite kallt var det också i helgen. Fick slänga på mig min "Januarimössa" så inte öronen skulle frysa allt för mycket :).
 
Eftersom att min kille fyllde år så firade vi honom i helgen. Det blev ett besök på Chesterfield Mayfair. Där vi åt Afternoon tea á la Willy Wonka. Ja helt riktigt, Afternoon teat hade Willy Wonka tema så vi fick everlasting gum och bubbel choklad och till och med en guldbiljett! Eftersom att det var födelsedag så tog vi även ett glas champange :). På aftonen så åkte vi till Jamie Oliver Fifteen där vi efter lite för lång väntan på bord fick äta massa god mat och lyssna på skönsång från servitriserna. Dock blev det så sent att vi missade sista tunnelbanan hem och fick ta bussen, men det var ju också ett äventyr. Vi satt på andra våning längst fram i en röd Londonbuss, jag vet någon som var glad för det :).
 
 
 
Sista dagen begav vi oss till Natural History Museum där vi fick kika på både dinosaurieskelett och valskelett. Inte helt fel sysselsättning en söndag.
 
 
London bjöd också på lite solsken vilket var uppskattat när vi promenerade runt. En alldeles utmärkt helg helt enkelt.
 
Ha det fint!
/Tina
Allmänt, Resor | London, allt om kerstin, alltomkerstin, restips | |
#1 - - Wilma Ahlborg:

Härligt med london! VIll också dit!! Kram

Upp