I blomstertankar

 
Här sitter jag och filosoferar. Hela huvudet snurrar runt av ideér. Roliga sådana, kreativa och fyllda av färg. Kanske låter knäppt men det händer ganska ofta. Saker som fina blommor eller solsken kan få mig att börja fundera. I dag var det en solig dag, en helt fantastisk sådan. Jag och två av mina vänner här nere tog en promenad till en liten by i närheten. Det var fantastiskt mysigt. Vädligt pittoreskt, kändes som att vi hoppade in mitt i ett avsnitt av Morden i Midsomer. Där fanns en liten bykrog där vi stannade och åt utomhus. UTOMHUS. Mina kinder är fortfarande lite varma från dagens solsken. Helt fantastiskt. 
 
 
I går köpte jag ett gäng fina anemoner. Helt fantasistka blommor. Och lite mystiska. I bland tycker jag att blommor är lite som människor, de är färgglada, egensinniga och vissa tycker om att vara i grupp och andra klara sig bäst själva. Eller så var det jag något jag bara kom på nu. Fina är dom i alla fall, och som min vän säger här nere. Jag är en blomtjuv och hon är min medbrottsling. Kan ha norpat en och annan blomma från grannens gräsmatta. Men jag lovar att jag betalade för anemonisarna. 
 
 
När jag inte snor blommor och promenerar i solen så stickar jag. Lite av ett nyårslöfte och det går framåt kan jag säga. Dock kunde det gått fortare, otålig är jag men den där halsduken ska bannimig blir av :).
 
 
Mystisk eller hur? 
 
/Tina  
Allmänt | Anemon, allt om kerstin, alltomkerstin | |
#1 - - Annette My Rose Valley:

Världens vackraste anemon. Jag ska nog också gå och stjäla lite vårblommor i grannens rabatt om det nu behagas komma upp nåra vårblommor genom den tjockt liggande snön, det vill säga. Kul att titta in här för omväxlings skull. Fint du har det.
Xxx
Annette
My Rose Valley

Svar: Vad roligt att du hittade hit! :)
Många kramar till dig
/Tina
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Sofia:

Lite av en poet är du också eller kanske frilansare i skrivning, jag gillar att läsa om hur du har det men skulle uppskatta ännu mer om du kom hem. Till mig. NU. (!)

Svar: Haha, poet var något nytt :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp