Juligt mosspyssel

Nu är det dags att fylla varedna vrå av små söta dikesgranar och värmeljus. Alltså lyckan total över att få pynta i vårt lilla hem. 
 
Varje år har min mor och hennes vänninor en dag där de pysslar och har sig med kransar och julgrupper och gud vet vad. I år fick jag äran att delta med dessa rutinerade pysslare.
Och jösses, produktionen gick på högvarv kan jag tala om.
Jag var nog inte sämre jag heller. Tänkte dela med mig av några gobitar.
 
Det fick bli en julgrupp med massa mjuk och mysig mossa. Den står och stoltserar på matsalsbordet i vardagsrummet. 
 
I gruppen ploppade jag ner några väldoftande kanelstänger och några torkade äppelskivor.
 
Tycker det är lite fräsigt att köra dubbla lager med dukar på bordet. Den virkade duken har min gammelfaster virkat en gång i tiden. 
 
Sen fyllde jag en liten söt kruka med mer mjuk och mysig mossa. I den satte jag några kottar.
 
Vill man inte bara lägga huvudet på mossan?
Bästa naturkudden.
 
Här har vi en av de tre små granarna som fick flytta in. Himlans mysig och vädloftande sak. Passade utmärkt i min loppade flaska.
 
Till sist har vi en söt liten krans som hänger och jular till sig vid fönstret i vardagsrummet. 
 
Det här var förhoppningsvis inte det sista julpysslet för den här julen. Julbaket står och väntar runt hörnet.
 
/Tina
 
 
Allmänt, Pyssel | allt om kerstin, alltomkerstin, julpyssel, mosspyssel, pyssel | |
#1 - - houseforus:

så många fina arrangemang
maria

Svar: Tack snälla! :)
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så fint

Svar: Tackar!
alltomkerstin.blogg.se

#3 - - angelicasvarld.blogg.se:

Men så fint!!

Pssst - Du missar väl inte att tävla i min julkalender med priser för tiotusentals kronor!

Svar: Tack! :)
alltomkerstin.blogg.se

#4 - - a n n i k a:

Så fint!

Svar: Tack :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp