Virkad krage

 
Jag har utökat min lilla accessoarkollektion med en virkad krage. En såndär krage som man kan knäppa runt halsen för att piffa upp en prickig klänning eller rosa t-shirt. Den passar också bra att lägga på en hög med alldeles nyinköpt englandstyger. För jag har fått en idé förstår ni. Tänkte utöka mina handarbeteskunskaper med att sy kläder. För det kan ju vara bra att kunna. Och sen finns det ju miljontals med fina tyger som liksom viskar till mig. 
"Köp mig"
"Gör en klänning av mig"
"Du måste köpa mig annars gör någon annan det"
Så att, valet var ju inte så svårt... Har redan varnat syjuntan om kommande aktivitet :).
 
 
Åter till min virkade krage. Du hittar mönstret hos Lulu Loves . Dock gjorde jag inte rad fyra för tyckte det blev lite för brett. Kragen är virkad med Debbie Bliss och jag använde virknål 3,5.
 
Det där fina måttbandet undrar ni, var är det ifrån? 
Ja vi kan väl säga som så att det var ungefär vad min studentplånbok tillät mig köpa på Liberty i London.
Men vilket fint måttband sen! 
Filthjärta i änden å allt.
Sen har den en liten knapp så måttbandet rullar ihop sig helt av sig självt.
Som en dammsugarsladd ungefär.
 
Vi får se vad jag utökar kollektionen med nästa gång.
 
Önskar er en fin måndagafton!
/Tina
 
#1 - - Matilda:

Oh wow vad jag blev förälskad i din blogg!
Så mycket fint!

Svar: Nej men du så glad jag blir :-D. Tack för söndagspeppen!
alltomkerstin.blogg.se

Upp