När våren kom till Canterbury

Så var jag hemma på svensk mark igen. Våren ligger en bra bit efter i Sverige i jämförelse med England. Dock kan jag nästan höra hur knopparna knakar och det verkar ändå som att det är på god väg hit till Sverige också. Förutom att jag behövde skrapa rutan både i går och i dag. 
 
Men nog om hackis på rutorna och punktering när man är på väg till jobbet (Yes, veckan började bra)
Tänkte bjuda med mig lite av mitt fina Canterbury som var alldeles blommigt och varmt när jag åkte. Det var såntdär väder som gjorde att man blev glad enda ut till öronen.
 
På Campus blommade både rosa och vita träd och en dag var det så varmt att man kunde ha lite picknick på gräsmattan. 
 
 
Sen det här med tak fyllda av små skorstenar. Jag tror jag fått en liten kärlek till skorstenar. Är det möjligt? Nog för att engelsk byggkonst kanske inte alltid är det roligaste. Jag menar.
Heltäckningsmatta
Två kranar i handfatet 
Englasfönster
Ja ni fattar.
Men skorstenar!
Jag saknar dom.
 
 
Ett fint litet vattendrag som går genom staden sänker inte mysfaktorn direkt.
 
Sneda gator i centrum. Det kryllar av små mysiga fik och butiker där man kan handla tyg och garn och klänningar.
 
 
 
 
Sen den där Katedralen. Syns var man än vänder sig. Så fin den är.
Så fin.
Upplyst på kvällarna
Sen att den har lite crazy kyrkklockor är ju en annan femma...
 
Det bästa med Canterbury är att det är så nära till allt, gångavstånd till i princip allt. Sen ligger det också nära till kusten. En halvtimma med buss och du är framme i den mysigaste lilla fiskebyn. Känner man för en shoppingtur i London tar det bara en timma med tåg eller två timmar med buss. 
 
Kan verkligen rekommendera Canterbury om man vill se något annat av England än bara Big Ben och Themsen. Min vän och jag pratade om att vi borde åka hit om 20 år igen. Sen insåg vi hur gamla vi skulle vara då och blev lite åldersnojiga för en minut eller två.
Ja vi få väl se.
 
Hoppas ni har en fin tisdag och att däcken på era bilar förblir hela.
 
/Tina
 
Allmänt, Resor | allt om kerstin, alltomkerstin, canterbury, restips | |
#1 - - ɑ n n i k ɑ:

Fina bilder :)

Svar: Tack snälla :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp