Tossor med tofs

 
 
Måndag. Helgen gick lika fort som vanligt och jag hann i princip ta ett andetag och andas ut sen var helgen över. Typ. I helgen gjorde jag något jag aldrig gjort förut. Jag serverade på bröllop. Det var något utöver det vanliga. Borden var specialbyggda av träplankor och där fanns kandelabrar med meterlånga ljus, maten serverades på handblåsta tallrikar och vinet flödade hela kvällen. Hade mer än gärna varit en gäst på det bröllopet. Men det gick ganska bra att se allt från sidan och smaka på maten.
 
Det har inte blivit mycket virkat i helgen. Fast lite blev det ju såklart. Annars hade jag nog fått abstinens. Började virka på ett par tossor för några veckor sedan men så tog garnet olyckligtvis slut så jag fick gott vänta. Men i förra veckan fick jag hem nystan så jag kunde göra färdigt mina tossor. Visst blev dom söta? Gjorde två små pompoms och satte på tossorna så nu är dom fullt användbara :). Tossorna är virkade i Drops Paris med virknål 4. Det gick åt ungefär 1,5 nystan till båda tossorna. Mönstret hittar du här. 
 
 
Och en liten kik på helgens bröllopstårta :)
 
Allmänt, Virkat | DIY, Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, hekle, häkeln, pyssel, virka, virkade tossor, virkblogg | |
#1 - - ingegerd karlsson:

fina tofflor!!!passar nu till hösten!!!

Svar: Tack snälla! :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp