Höstmössa med rosett

 
 
Har ni som jag också infört en standard på kvällen med en varm kopp te och raggsockor eller mystofflor?
Om ni inte har det tycker jag ni ska göra det omedelbart. För det är ju så mysigt. Med lite tända ljus och antingen en bra film eller favoritmusiken i bakgrunden. Ja det råder nog inget tvivel om att hösten är min favoritårstid. Jag har precis blivit klar med min höstmössa, en beige/rosa variant med en liten rosa rosett på. Lagom tjock och mysig :). Den är virkad i samma garn som min hjärteknutssjal Alpakka-silke garn från drops. Och för att få dom där härligt mjuka maskorna så har jag använt virknål 4. Rosetten är virkad i virknål 5 med ett restgarn jag hade liggandes :). Har tyvärr inget mönster då den är virkad utan. 
 
Ni kanske är nyfikna hur det går på min kurs? Det är väldans roligt vill jag lova, om ni vill gå in och kika vem som håller i kursen kan ni gå in på Emilys blogg. Här är ett foto från veckans lektioner:
Allmänt, Virkat | DIY, allt om kerstin, alltomkerstin, hekle, häkeln, höst, makelight, virkad mössa, virkblogg | |
#1 - - Susanna Maria J:

Så söt! Har du vekrligen gjort den själv? Shit så duktig du är!!

Svar: Tack Susanna för dina fina ord! Jajjemen den är gjord av egen maskin och huvud ;).
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Britt Gabrielsson:

Jätte-fin! Håller med dig , hösten är underbar och bara mys mys..härliga höstkvällar med ett sticke o jag tar nog en kopp kaffe! Kram på dig!

Svar: Ja men visst är det fantastiskt! hoppas allt är bra med dig :) Kram <3
alltomkerstin.blogg.se

Upp