ettårskalas och festfluga

 
I dag är det kalas. Inte vilket kalas som helst utan i dag fyller bloggen 1 år! Helt otroligt vad ett år kan gå fort. Tänk att jag har suttit här i stort sett varje vecka och delat med mig av lite allt möjligt. Det har varit ett roligt år och jag kan ju säga att det nog dröjer innan jag lägger av ;). Så för att fira detta ettårskalas, vad passar bättre än en festlig virkad kalasfluga? Denna flugan har jag virkat till min käresta i tilda-garn virknål 3,0. Garnet var aningen för tjockt så nästa gång jag virkar en fluga blir det nog i ett lite tunnare garn. Men annars verkade det som att han blev nöjd. Passade perfekt till segelbåtskjortan i alla fall :).
 
 
Och nu när jag har er på "tråden" så tänkte jag att dela med mig av en tanke här, det är ju ändå ettårskalas.
 
Det jag går och tänker på ganska mycket nuförtiden är framtiden då jag nu endast har ett(!) år kvar av mina år som student. Tiden har bara flugit iväg och för inte längesen stod jag här i min egna lägenhet med målade pinnstolar och IKEA-soffa. Oj vad mycket som har hänt sen dess. Mycket erfarenhet, nya utmaningar, många nya människor och en tid att hitta sig själv.
 
Det där med att hitta sig själv tycker jag sker lite varje dag, och ständigt påminner jag mig om att det spelar ju faktiskt ingen roll vad andra tycker så länge du mår bra och du gör saker som får dig själv att må bra. Testa nya gränser, nya hobbys, ge sig ut i verkligheten, investera i sig själv i både erfarenhet och materiella ting. Så med ett år kvar som student så kryper sig framtiden allt närmare och mitt dagdrömmande blir ju inte mindre omfattande för det. Jag har alltid haft ett intresse för inredning och pyssel, när jag var yngre ritade jag otaliga skisser som jag sparade i en liten papplåda. När jag upptäckte hur roligt det var att virka så var det som att en helt ny värld öppnade sig. Men det ar funnits en sak som jag länge velat utveckla och som hela tiden legat på vänt för min kreativitet. Fotografering. I somras tog jag tag i det och investerede i en systemkamera, en investering i mig själv som jag ser det. Nu kommande fyra veckor kommer jag att delta i en fotokurs som jag hoppas kommer ge mig en väg in genom en ny kreativ dörr.
 
Allmänt, Virkat | DIY, Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, crocheting, gör det själv, hekle, häkeln, virkad fluga, virkblogg | |
#1 - - Susanna Maria J:

Vad fint med fluga :)

Svar: Tack snälla :)
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Amanda :

Åh vad fin flugan blev! Lycka till med fotokursen, låter hur kul som helst! Kram

Svar: Ja den blev väl festlig ;). Tack, det ska bli jättespännande :). Hoppas du har det bra på din "ledighet". Kram! :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp