I Löv it

 
 
Jag har varit på lövpromenad. Och titta så många fina löv jag hittade! Gröngula, gula, orangea, röda och bruna. Hela lövpaletten kan man säga :). När jag nu hittade så många fina löv var jag ju tvungen att göra något kuligt med dom. Så det fick bli en liten lövgirlang som hänger så fint på min tavla över mitt lilla köksbord. Det enda du behöver för att göra en lövgirlang är ett gäng fina löv, nål och sytråd. Sen kan jag tipsa om att det nog är bra att presse löven lite så dom inte krulllar sig allt för mycket :).
 
Min lilla tavla är någon form av hemmapyssel den med. Jag hittade en gång en gammal svart sliten ram med en gammal sliten farbror i. Farbrorn fick tyvärr inte vara kvar i ramen för den ville jag ju putsa upp lite granna. Med lite guldspray så var ramen som ny, kanske hade farbrorn behövt lite guldsprej han med...
 
Som "bakgrund" har jag en kartongbit som jag klätt in i ett gammal ljusrosa lakan. Passar alldeles utmärkt att sätta upp knappnålar på och hänga favoritfotona/minnena eller en lövgirlang :).
 
Allmänt | DIY, allt om kerstin, alltomkerstin, gör det själv, pyssel | |
#1 - - Britt Gabrielsson:

Så fint..lite synd om farbrorn, som inte blev sprayad!?
Tänk vad man kan få till det med lite färg o fantasi.
Kram♡

Svar: Jo han hade kanske behövt lite guldspray som sagt :). Kram <3
alltomkerstin.blogg.se

Upp