Höstdressad telefon

 
 
Nu när man själv har börjat dra på sig ullkappa och halsdukar och dessutom hoppat i höstskorna så var det väl på tiden att telefonen fick sig ett nytt höstfodral. Det är ju rosabandet-tider så det fick bli ett grått fodral med en liten rosa rosett på :). Det är väldigt smidigt med mörka fodral för då syns det inte lika tydligt när det blir skitigt ;). Telefonen nöjd, jag nöjd, alla nöjda. Detta lilla fodral har jag virkat i Tilda-garn med virknål 3,5.
 
Hoppas alla har haft en fin helg. Min har varit fullspäckad sen i torsdags. Har hunnit med Körövning (sån man sjunger i), artikelläsning, fotolektioner, AW, flyttlass och Liseberg. Roligt och intensivt. Och lite läskigt. Eftersom största delen av helgen tillbringades i Göteborg så var vi självklart tvugna att klämma in ett litet besök på Liseberg då det var sista öppna dagen för sommaren/hösten. Och det blev åka av. Helix, jag säger då det. Har nog aldrig skrikit så mycket i en bergodalbana. Jösses! Sen spelade vi på godishjul men som vanligt blev det ingen Daimvinst till mig. Så vi köpte popcorn istället, vi kan ju säga att det var dyra popcorn med tanke på de ickevinster vi kammade hem ;). 
 
Denna veckan består till mesta del av plugg och virkning såklart. Har börjat virka på en filt som flyter på rätt så bra. Om ni är nyfikna på filtframstegen kan ni kika in på instagram @alltomkerstin. Annars så är jag inne på min sista vecka i fotokursen. Det har varit tre rolige veckor och nu så har jag nog fått kläm på de flesta knappar på kameran :).
 
Hoppas ni får en fin vecka!
 
 
Allmänt, Virkat | DIY, Mobilfodral, Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, crochet phonecase, hekle, häkeln, virkat mobilfodral, virkblogg | |
Upp