En vimpel till en Alma

 
 
I går var jag och hälsade på nyförvärvet i syjuntan, lilla Alma. Det var mysigt. Så mysigt att vi nog måste göra om det igen. Mycket snart. Jag menar man vill ju inte att hon ska hinna glömma bort oss. Så ja, Almas föräldrar får nog räkna med fler besök :). Speciellt när de bjuder på god kaka. Hur bra kan det bli liksom? 
 
Lilla familjen var ju värda en liten present nu när de blivit tre. Almas mamma och pappa fick varsin mugg som vi hade skrivit mamma och pappa på och målat ett litet porträtt och andra familjiga saker som hus och träd. Det tyckte jag och min kille passade mycket bra. Sen fick ju självklart lilla Alma en virkad sak. En vimpel som hon kan titta på när hon sover i sin vagn. Vimpeln är virkad efter mitt cirkus-vimpelmönster med virknål 3,5 och Tilda-garn :).
 
När vi ätit kaka och klappat på bebis begav sig hela gänget ut på promenad. Men inte vilken vanlig promenad som helst utan "Lights in Alingsås". Det var en ny bekantskap som jag nog får besöka fler gånger. Perfekt för ett färgfreak som mig. För er som inte vet vad det är så har Alingsås varje höst en ljusutställning runt en promenadslinga och varje år har de olika installationer med något slags tema. I år var det någon form av Edward Grieg hyllning med tonsättning av hans verk "i bergakungens sal" bland annat. Det var som att springa runt i någon form av trollskog med inte bara förtrollande ljussättning utan även musik :). Rekommenderas!
 
Allmänt | DIY, Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, lights in alingsås, virkad barnvagnsmobil, virkad vimpel, virkad vimpel mönster, virkblogg | |
Upp