En lite längre historia

 
Hej där alla fina bloggläsare! :) Helt plötsligt var det november och det var jag inte riktigt beredd på. Löven har gått från orangea till att nästan vara helt dominerande bruna. Men än hänger det en å annan grön överlevare kvar på grenarna å tänker "nä jag ska då bannemej häng här tills det varit frost minst 14 dagar i rad". Hang in there säger jag bara, för enligt väderrapporten i morse lär det nog det dröja ett tag.
 
Nu är det ju i vart fall november här och man kan börja tjuvstarta lite med allt möjligt som hör denna tiden på året till. Jag vet vad ni tänker "Nä fy! Har hon redan börjat dricka glögg å äta pepparkakor!?" Ja men vet ni vad att det har jag ju inte... Men jag önskar och om jag får bestämma lär det bli snart.
 
Åter till den höstiga bilden här ovanför. Ni som inte följer mig på instagram undrar kanske vad detta kan vara för ett alldeles, alldeles underbart garn som gömmer sig där. Jo det ska jag säga er, är mitt största projekt någonsin. Jag håller nämligen på att virka en filt, en vuxenfilt närmare bestämt. Nu har jag virkat ihop så många att det går att fylla en hel korg. Jag vill nog inte veta hur många timmar jag proppat ner i den korgen. Men oo så roligt det ska bli när den är färdig. Och varmt.
 
Här nedan ser ni ett litet axplock av mitt instagramflöde. So far so good.
Nu ska jag fortsätta virka på mina rutor :). Tjingeling!
Allmänt, Virkat | DIY, allt om kerstin, alltomkerstin, crochet blanket, mormorsrutor, pyssel, virkad filt | |
Upp