Måndagsvirkning

 
Hej måndag! Dagen som nog de flesta människor känner är lite tråkig.
Jag hade gärna legat kvar lite längre under täcket i morse och tittat lite längre på nyhetsmorgon och virkat lite mer på min sjal och tittat lite längre på morgonsolen... Listan kan göras lång. Men visst går tiden lite fort? Det är måndag sen är det onsdag för tisdagen försvinner i någon slags tisdagsdimma och sen är det torsdag eftermiddag för man längtar så otroligt mycket till helgen och sen är det fredag kväll och när man vaknat upp ur helgbubblan så är det söndag och man har ännu en måndag framför sig. Men måndagar behöver inte vara allt för tråkiga. Man kan ju försöka hitta någon rolig måndagsaktivitet som drejning eller korpenfotboll. Vad vet jag :). Måndag är ju också en dag med 24 timmar som behöver tas tillvara på :). 
 
Min måndagskväll kommer bestå av sjalvirkning. Jag har nämligen satt tänderna i ett alldeles underbart sjalmönster av myrosevalley, gå in och kika och inspireras av hennes bilder och kreativitet :). Själva sjalen heter nordic shawl och påminner lite om nordiska folkdräkter. Lite som en dalahäst. Eller något i den stilen.
Ha en fin måndagskväll :).
 
 
Allmänt, Virkat | DIY, allt om kerstin, alltomkerstin, crochteing, färska blommor, garn, gör det själv, handgjort, handmade, hekle, häkeln, nordic shawl, tilda-garn, virka, virkad sjal, virkblogg, virknål, yarn | |
#1 - - susann:

Jag har också precis köpt mönstret men kan inte bestämma mig vilket garn jag ska ta. Vad virkar du i, förslag? Mvh Susann

Svar: Hej Susann! :)Jag virkar i Tilda-garn från svarta fåret, basfärgen heter baby blue. Nästan allt jag virkar är i Tilda, tycker det funkar till allt, lättformat och sen blir det bara ynka noppigt när man tvättar det. Min sjal blir mer en sommarsjal så då passar det garnet bra :). Fick tipset att lägga på 4-6 rader i basfärgen då garnet är lite tunnare.
Hoppas det hjälpte något :).
alltomkerstin.blogg.se

Upp