Mer kramar åt folket

 
 
I helgen stod det födelsedagskalas på schemat och vad passar väl bättre än några egenhändigt virkade blommor i present? Dessa söta små raringar var enkla och roliga att virka så jag kan varmt rekommendera tulpanmönstret och nejlikemönstret av borghoffskan respektive IA nyckelpiga. Båda blommorna är virkade i svarta fårets tilda garn med virknål 3. Jag har dessutom stoppat en ståltråd i varje stjälk för att blommorna ska stå stadigt i vasen :). Men tycker man om lite hängiga tulpaner går det ju alldeles utmärkt att böja till stjälken också ;).
 
Vad tänker jag på annars då? Jo jag funderar på det här när man får en oförberedd kram av någon. Ni vet, man träffar en person som man egentligen inte har en kramrelation med och så kramar personen en helt plötsligt. Jag tycker kramar är väldigt trevligt men är man oförberedd så kan man bli lite överrrumplad. Men det kanske har med att vi bor i Sverige och egentligen inte kramas i onödan? Man kanske skulle göra en kampanj i stil med "Mer kramar åt folket" och krama alla som man träffar men egentligen aldrig skulle krama, som busschauffören. Eller har jag fått det någon annanstans ifrån? Ja det är saker jag tänker på så här på en måndag.
Kanske ska man börja kindpussas? Har råkat ut för oförberedda kindpussar en gång. Men det är en HELT annan historia.
 
Hoppas ni får en fin vecka så bjuder jag på lite fler blombilder :)
 
 
 
Allmänt, Virkat | DIY, Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, crochteing, gör det själv, handgjort, handmade, hekle, häkeln, tilda-garn, virka, virkad nejlika, virkad tulpan, virkade blommor, virkblogg | |
Upp