Min nordiska sjal

 
 
För några månader sedan fick jag upp ögonen för den "nordiska sjalen". En sjal som med ett enda mönster kan formas till alla möjliga sorters tolkningar. En sjal som med ett mönster kan kännas så personlig. Jag blev fast. Fingrarna började klia och jag var bara tvungen att göra en egen nordisk sjal. Efter lite eftersökningar hittade jag skaparen bakom mönstret. Anette heter hon och du kan kika in på hennes blogg för att läsa mer om den nordiska sjalen, bloggen hittar du här
 
Min variant av den nordiska sjalen andas sommar. Den ska ge en känsla av blå himmel, en simtur i sjön och pioner. Den ska vara något att dra om axlarna under de kyliga sommarkvällarna på uteplatsen eller kvällspromenaden eller varför inte cykelturen?
 
Min sjal är virkad i Tilda-garn från Svarta fåret med virknål 3,5. 
Ett litet tips är att gå in på instagram på hashtagen "nordicshawl", där kan du se alla möjliga sorters färgkombinationer. På instagram hittar ni mig som alltomkerstin.
 
 
Allmänt, Virkat | DIY, Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, crocheting, garn, gör det själv, handgjort, handmade, hekle, häkeln, nordic shawl, nordisk sjal, tilda-garn, virka, virkad sjal, virkblogg, yarn | |
#1 - - Crochetmillan :

Den är ju såååå underbart fin!'

Svar: Tack Millan! :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp