I've got a bike, you can ride it if you like

 
 
För sisådär ett år sedan köpte jag mig en cykel. En grön cykel. Den är så himla fin så jag blir glad varje gång jag sätter ner min rumpa på den. Men. Den har en fantastiskt tråkig sadel. En svart sådan. Speglar inte alls mitt glada cykelhumör. Så jag surfade runt och hittade en beskrivning på ett fint virkat sadelskydd hos Skapligt enkelt. Och tadaa! Min cykel är pimpad och minst lika glad som jag :).
 
 
Min helg tillbringades i Oslo/Göteborg. Men mest i Göteborg. Fick solat, badat och mättat magen. I lördags beställde jag och min bättre hälft bord på en restaurang i Göteborg. Det var gott. Väldigt gott. Det tyckte Patrik Sjöberg också. Jupp! Lite så vi jobbar. Hänger med kändiseliten ;). 
 
Som sötsaksälskande person blev jag mycket glad i dessertmenyn. Smaklökarna dansade salsa hela vägen hem :).
Allmänt, Virkat | DIY, Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, crocheting, gör det själv, handgjort, handmade, hekle, häkeln, tilda-garn, virka, virkad cykelsadel, virkat sadelskydd, virkblogg, virknål | |
#1 - - Git Lindqvist:

Se där! Så fin den blev.
Fungerade mönstret bra att virka efter?

mvh Git, Skapligt Enkelt

Svar: Tackar :). Ja mönstret var enkelt att följa och blev supernöjd med resultatet :). Jag hade nog kunnat lägga till ett extra varv runt kanten för den sitter väldigt tajt, dock inte så det hoppar loss. Men funkar bra då gummibandet håller det på plats :).
Tack för ett bra mönster!
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Britt Gabrielsson:

Så läckert och vilken häftig cykel. Det förstår jag att du blir glad o nu ännu gladare med ett sånt fint sadelskydd!!
Kul med Göteborg..där finns det mesta. Hälsa din bättre hälft!
Kram!

Svar: Ja, jag är allt bra glad i min fräsiga cykel :). Han hälsar så gott tillbaka :).
Kram!
alltomkerstin.blogg.se

Upp