Snäckigt mobilfodral

 
 
Påskhelgen börjar lida mot sitt slut och det känns lite tråkigt. Har hunnit med att umgås med mina goa vänner, solat, badat och virkat såklart. Badat kanske ni tänker nu, utomhus? Nej för tusan inte utomhus! Nån måtta får det ju vara liksom. Det var nämligen så att påskafton tillbringades på Säröhus i Kungsbacka. Mycket trevligt. Jag fick blanda mitt eget badskum så jag tog rött badsalt och något pulver som skulle vara avslappnande och luktade vanilj. Det var spännande. Jag blev lugn och inte alls röd. Sen hade dom såna där massagestolar som jag bara var tvungen att prova, men oj vad läskigt det var. Stolen klämde på alla möjliga sätt och så var du fast i 15 minuter medans en robot slog dig i ryggen, nej tacka vet jag vanliga massörer :). Hela vistelsen var himlans trevligt i vilket fall och man fick äta hur mycket melon och chokladbitar man ville ;).
 
Något jag hann med förra helgen var att virka ett nytt mobilfodral. Ett grönt i snäckskalvirkning, Kuligt och väldigt enkelt :). Jag googlade på shell stitch crochet och hittade en massa bra videos där dom förklarade hur man gjorde. Fodralet är virkat i Tilda-garn virknål 3,5.
Allmänt, Virkat | DIY, Mobilfodral, Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, crochteing, garn, gör det själv, handgjort, handmade, hekle, häkeln, tilda-garn, virka, virka snäckskal, virkat mobilfodral, virkblogg, virknål | |
#1 - - Victoria:

Jag hade verkligen planerat att måla/färga ägg men det hanns inte med. Får ta & göra det till nästa påsk :)

Så mysigt det låter att du haft det i påsk & vilket fint skal.

Svar: Ja precis, det får bli vad man hinner med och det är nog bra :).
Ja det var riktigt härligt, välbehövligt minst sagt ;). TACK snälla du! :)
alltomkerstin.blogg.se

Upp