Blommiga rutor

 
 
Har påbörjat bebisfilt nummer två. Den ska vara full av massa färgglada blommor :). Blommorna har jag fått inspiration från en dam på instagram. För jag har väl talat om att jag även finns där? alltomkerstin heter jag även där.
 
Jag har efter tolv veckors praktik i väst flyttat tillbaka till min lilla lägenhet i bästa studentstaden. Det jag blev mest förvånad över var min stackars blomma som jag tänkte skulle få dö i sin ensamhet när jag var borta. Den hade fått för sig att skjuta i taket och har tydligen mått alldeles perfekt utan mig i tolv veckor. Den har liksom aldrig sett så bra ut. Jag som trodde den tyckte om när jag pratade och sjöng håkanlåtar för den... Men men, får väl se om den kommer på andra tankar nu när jag är tillbaka... 
Allmänt, Virkat | DIY, Virkat, african flower, afrikansk blomma, allt om kerstin, alltomkerstin, crochteing, garn, gör det själv, handgjort, handmade, hekle, häkeln, mormorsruta, tilda-garn, virka, virkad mormorsruta, virkblogg, virknål | |
#1 - - Victoria:

Den där filten kommer nog bli underbart fin.

Vad var det för blomma som verkar må så bra utan ditt sällskap?

Svar: Ja man blir väldigt glad av alla färger :).
Jag tror att det är en variant på en garderobsblomma. Så bara namnet säger ju kanske att den inte gillar sällskap ;). Möjligtvis har den fått för mycket vatten och solljus innan ;).
alltomkerstin.blogg.se

#2 - - Britt Gabrielsson:

Så härliga förger. Det blir fint till en bebis!
TACK för mobilfodralet, jätte-fint..men lite för smalt.
Jag har en Samsung Galaxy Express.
GLAD PÅSK till dig o Nicklas o hela familjen!!

Svar: Nej synd att det inte passade så bra. Det gick inte klämma i den med lite våld? :) jag mätte på min egen och tänkte att det var ungefär samma storlek :). Niklas hälsar tillbaka :).
alltomkerstin.blogg.se

Upp