Gratis är gott

Jag och en kompis satt och pustade ut efter lunchen idag. Jag började fundera på om vi inte skulle ta och köpa en godis såhär när all inlämningar börjar bli klara. Ja och tror ni inte jag får syn på två ensamma enkronor som ligger på bordet bredvid och som såg otroligt lockande ut? Min kompis grabbar tag i dom och vi börjar en dikussion om vem som egentligen kan få för sig att lämna två kronor och sen bara gå därifrån? japp.. vid det tillfället stod det "fattig student" skrivet i pannan på oss... Men gratis är gott och varsin godis fick vi :-D
 
Sen har jag virkat ett till mobilfodral till! Japp.. Inte till mig då men till min kära gudmor :)
 
 
 
Fodralet är virkat i Tilda-garn virknål 3,5 på samma sätt som jag virkat tidigare fodral.
 
Blomman:
- 3 lm till en ring.
- 2 fm i varje lm (6 fm)
- 2 fm i varje fm (12 fm)
- *3lm, hoppa över en fm och sm i nästa fm* upprepra *¨* tills du har fem öglor.
- *1 sm 2 st och 1 sm i luftmaskbågen* upprepa *¨* i alla luftmaskbågar
- Fäst tråden, Klart!
 
Mönstret på baldet kommer härifrån.
Upp