Lumos!

Jag har inte bloggat särskilt länge men jag kan redan börja se en röd tråd genom de flest av mina inlägg. Fika. Så har ni inte förstått det förrän nu så tycker jag om fika. Jag tycker verkligen om fika. Väldigt mycket. Så idag har jag också fikat. Det blev ett riktigt fika-kalas med saffranssvaniljbullar, pepparkakscheesecake och julmust. MUMS!
 
Nu är det ju exakt en vecka kvar till julafton. Förutom julmat, klappar och härligt umgänge finns det något som alltid återkommer som man inte får missa.. Jag menar förstås Harry-Potter, Sagan om ringen och Star Wars maraton. Lite hallelujah-moment på det och speciellt med glögg och julgodis till ;). Så lumos på er och hoppas ni har hittat fina klappar till era nära och kära :).
 
Häromdagen skickade jag iväg ett litet paket till Tyskland, med virkat i då såklart.
 
 
 
Jag har virkat nio rutor i ett mönster från allt om handarbetes stickmagasin nr 4 2012. Därfter har jag virkat ihop rutorna så att de kan sys på ett kuddfodral. Enkelt, fint och mysigt :). Rutorna är virkade i dubbelt tilda-garn vikrnål 3,5.
 
 
Allmänt, Virkat | DIY, Virkat, allt om kerstin, alltomkerstin, chrochet, garn, mormorsruta, tilda-garn, virkad kudde, virkblogg, virknål | |
Upp